Andelsboligforeningen er beliggende centralt på Amager i et attraktivt kvarter, lige ved Amagerbro metrostation og Amagercentret. KUA, diverse cafeer og forretninger er lige rundt om hjørnet og derudover kører der bus til centrum af Købenavn ca. hvert 6 minut i dagstimerne.

Amagerbrogade er en hovedfærdselsåre på Amager. Gaden starter ved Christmas Møllers Plads, et stenkast fra Christianshavn, og slutter ved kommunegrænsen cirka 500 meter efter Sundbyvester Plads, hvor den bliver til Amagerlandevej. Amagerbrogade markerer grænsen mellem de to københavnske bydele Sundbyvester og Sundbyøster. Ifølge den lokale handelsstandsforening er Amagerbrogade Danmarks længste handelsgade.

Derudover er Islands brygge kun et stenkast væk, her kan man som sommeren nyde Havnebadet, de grønne områder og cafélivet. Både Amagerstrandpark og Amagerfælled er i cykelafstand fra Andelsboligforeningen. Begge steder er skønne grønne områder, hvor man kan nyde naturen helt tæt på, selv om man bor midt i byen.